En kultur med starka värderingar och en god sammanhållning skapar trivsel och lockar talanger till KPMG. Det är också därför man stannar kvar. I år blir företaget nominerade till Årets employer branding-företag.

Talanger söker sig till KPMG, medarbetare stannar kvar och företaget får fina betyg i medarbetarundersökningar. Det är ett kvitto på framgången, berättar Annica Hedmark, Head of people & Culture på KPMG, och det som ligger bakom nomineringen till Årets employer branding-företag.

– Jag tror man måste vara tålmodig och våga stå kvar, employer branding är ett långsiktigt arbete. Vi har kunnat visa vad vi står för och vi har dessutom en kultur som bygger på starka värderingar, där tillit är viktigt. Tillsammans gör vi skillnad för våra kunder genom olika kompetenser, säger Annica Hedmark.

– Det är klart att man är stolt över att jobba på ett företag där vi både som individer och som helhet uppfattas som vassast i branschen, säger Magnus Nilson, konsult Tax & Legal på KPMG.

Läs fortsättningen om KPMG:s e b-arbete >>