Mats Stegemann använder gärna hashtags som #bättretillsammans och #vågaprova, och hans inre kompass är tatuerat på armen. Resultatet – en god företagskultur och smickrande pallplats som Årets employer branding-person – med hjälp av hela HR-teamet förstås.

Med Var lite snällare tatuerat på en Kent-låt – menar Mats Stegemann att man alltid kan göra lite mer. Han är People and culture manager på it-bolaget Exsitec, och tatueringen är kanske också ett av skälen till att han blev vald till Årets employer branding-person.

– Vad är snäll? För mig handlar det om att ta ett extra steg för någon. Om man är lite snällare än man måste vara får man mycket tillbaka. Det är ett perspektiv på livet som jag alltid bär med mig, säger Mats och fortsätter:

– Att vinna är självklart smickrande ur ett personligt perspektiv. Men det här arbetet gör vi tillsammans, där jag är en röst bland andra.

Läs mer om Existecs employer branding-arbete >>