Den största transformationsresan någonsin pågår i PostNords 400-åriga historia. Marit Gisslar driver arbetet för att säkerställa kompetensförsörjningen inom bolaget. Nu har hon blivit nominerad till Årets Employer Branding-person.

PostNord driver en offensiv satsning på innovation och utveckling för att kunna möta framtiden. Det medför ett behov av att bredda sig inom nya kompetensområden och det ställer också nya krav på cheferna att leda i förändring. Därför utbildas 1 700 chefer – ett långtgående utbildningsprojekt – för att förflytta organisationen. Marit Gisslar är Chef för Rekrytering & Employer Brand på PostNord Sverige. Hon drivs av att vara en del i denna transformationsresa och att göra skillnad inom sitt område.

– Vi behöver attrahera och rekrytera rätt talanger som vill vara med och påverka. Vi är en stor organisation med många spännande områden inom produktion, försäljning och andra specialistområden och behöver bred kompetens för att ta oss till nästa nivå i en alltmer konkurrenskraftig bransch.

Läs mer om PostNords employer branding-arbetet >