Hur ska konsumentsektorn möta sina framtida köpare? Läs om hur sektorn arbetar för att locka rätt kompetens för att hitta den rätta vägen. Artiklarna är ett urval och publicerade under Universums paraply i tidningar och sajter som Number One, Framtidsföretagen och Destination Framtiden.
“Brinner man för hållbarhet är vi ett häftigt bolag”
Som elgrossist har Elektroskandia en självklar plats när samhället blir allt mer uppkopplat och elektrifierat. Elektroskandia säljer och distribuerar allt
Läs mer >
Systembolagets strategier vinner inte på lagring
Det är en spännande utmaning att forma Systembolagets långsiktiga strategi i en allt mer digital värld. Systembolagets vision: ett samhälle
Läs mer >
”Det har varit ett extremt utmanande år”
Pandemin har varit en utmaning för resebranschen och TUI i Norden. Men lärdomarna vill Pom Ahnborg, Head of Digital
Läs mer >
MAX har både ett gott hjärta och goda burgare på menyn
Den goda smaken sitter inte bara i burgarna. Den sitter också i väggarna. MAX är familjeföretaget som tar hållbarhet
Läs mer >
”Det är upp till mig att utforma framtiden”
Sodexo är en av världens största arbetsgivare. I mötet med framtiden finns många olika vägar att gå. Sodexo servar
Läs mer >
På Samsung kan alla spänna sin båge utan begränsningar
Rättvisa, dynamik och samhällsnytta är tre goda skäl till att världsledande Samsung klättrar som attraktiv arbetsgivare bland studenter och
Läs mer >
”Om du vill ha en rolig tid med mycket fart, frihet och ansvar ska du söka dig till Samsung!”
Samsung fångar gärna in unga, kvinnliga talanger genom sitt graduate program. Strategin att skapa jämlikhet är både nödvändig och medveten.
Läs mer >
Extenda Retail är bryggan mellan online och offline
Extenda Retail ser redan nu konturerna av våra framtida köpbeteenden och hur shoppingupplevelser kommer gestalta sig. Genom samarbete och ärlighet
Läs mer >