Med rätt kunskap och nya talanger står samhället bättre rustat för framtiden. Läs om hur samhällets många aktörer – såväl privata som statliga – jobbar med employer branding-arbetet. Artiklarna är publicerade under Universums paraply i tidningar och sajter som Number One, Framtidsföretagen och Destination Framtiden.
Effektiv tar guld och sätter laget före jaget
Mathias Svensson gick från fotbollsproffs till samhällsentreprenör och tog energi från idrottsvärlden för att omsätta den i affärsvärlden. I år
Läs mer >
”Jag får vara med och driva förändringen hela vägen”
Med färre brev och ökad e-handel står PostNord inför en stor omställning. Nina Säfwenberg driver förändringen. PostNord har fått ett
Läs mer >
AcadeMedia bjuder världen på sina kunskaper
Är man stor måste man vara snäll. Ett bevingat uttryck och en ledstjärna inom AcadeMedia – men också en framgångsfaktor
Läs mer >
Nytänkande driver Trafikverkets employer branding-arbete
De kommande årens stora satsningar inom infrastruktur leder till ett ökat behov av nya medarbetare. För att lyckas med detta
Läs mer >
”Livsviktiga mediciner till patienter globalt”
AstraZeneca är ett globalt läkemedelsföretag med stark närvaro i Sverige. It och innovation spelar en nyckelroll för att bolaget ska
Läs mer >
Bakom Coors framgångar poppar mångfald och nyfikenhet
Farfar är hennes förebild. Nu vill Helena Söderberg – nominerad till Årets HR-direktör – vara en förebild för Coors
Läs mer >
”Vi bryr oss om våra medarbetare på riktigt”
Fastighetsbyrån intar positionen som Sveriges största och mest attraktiva mäklare. År efter år. Fastighetsbyrån står stadigt i positionen som Sveriges
Läs mer >
”Ett företag som driver omställningen i energibranschen”
Skellefteå Krafts mål är 100% förnybar energiproduktion, ett högre syfte som får Linda Wåhlberg att trivas. Skellefteå Kraft är en
Läs mer >
“Vi startade som en del av den gröna näringen”
Gårdsmäklare visade sig vara drömjobbet för Jennie Bråthén som själv växte upp på landet. Hon trivs på Ludvig & Co
Läs mer >
PostNord behöver den nya generationen med på resan
Den största transformationsresan någonsin pågår i PostNords 400-åriga historia. Marit Gisslar driver arbetet för att säkerställa kompetensförsörjningen inom bolaget. Nu
Läs mer >
Einar Mattssons medarbetare skriver nästa kapitel
Berättelser som börjar med två bara händer är alltid fascinerande. Fastighetskoncernen Einar Mattsson hör definitivt till denna kategori – och
Läs mer >
PostNord har stärkt sitt arbetsgivarvarumärke i raketfart
PostNord som arbetsgivare är i fokus när företaget gör sin största transformationsresa någonsin. Den framgånsrika utvecklingen av arbetsgivarvarumärket har resulterat
Läs mer >
Region Gävleborg – en kraft att räkna med
Regionens arbete är lika transparent som ett skyltfönster, menar HR-direktör Ulrika Boström Gatti. Hon ser stora fördelar med att verka
Läs mer >